Sommarvärmen kom tidigt i år och fick oss alla att längta än mer efter sommarlovet! Och nu är det här!

Vi fick en fin avslutning tillsammans, med avsked av årets avgångsklass som strålade. En klass av kämpar!

Rektorn har ordet:

Äntligen är vi här. Skolavslutningen är på alla sätt en högtidsdag. Det är en dag värd att fira. Det känns nästan lite overkligt att stå här igen. Ett år går så fort. Vi har en ny avgångsklass. Igår hade vi vår traditionsenliga avslutningsmiddag med klass 9. Och jag vill dela samma ord med er som jag delade med dem.

Jag vet vilka tankar jag har för er, säger Herren, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp. Ni skall kalla på mig och komma och be till mig, och jag skall höra er. Ni skall söka mig, och ni skall också finna mig om ni söker mig av hela ert hjärta.

JER 29:11-13

Guds tankar för oss är frid. Vi slås ständigt av sådant som vill få oss att känna oss oroliga. Men visst är det fantastiskt att veta att han som känner oss bättre än någon annan vill oss väl, han har en framtid för oss och ett hopp. Våra 9:or är redo för nästa steg i livet. Ni har kämpat en god kamp och ni har framtiden framför er. För vissa av er kan det kännas fantastiskt, ni kan inte vänta på att få kasta er ut i det som ligger framför. För andra kanske det känns lite läskigt att ge er ut i det okända. Men oavsett vad ska ni veta att Gud finns vid er sida och han har en framtid och ett hopp för er.

Jag som rektor, och vi som skola, vill tacka er för de här 10 åren. Det har varit en glädje att få se er växa till i kunskap, i trygghet och i karaktär. Jag vill uppmana er att förvalta det ni har fått på vår skola, att bära med er det in i framtiden. Ni är viktiga och ni kommer att göra skillnad.

Men först har vi en lång och härlig sommar att se fram emot. Tack alla elever som har kämpat hårt det här läsåret. Ni är värda det här sommarlovet och jag hoppas att ni alla får njuta av det.

Jag vill tacka hela vår skola, alla våra elever, alla ni föräldrar, tack till all personal och till vår huvudman. Det är en ära och en glädje att få leda där här skolan.

Jag önskar er alla Guds rika välsignelser.

Stort tack för det här året. Glad sommar!