En tidsresa tillbaka till 90-talet!

Hängselbyxor, översized t-shirts, bandanas och lågt skurna jeans, ja modet från 90-talet har gjort come back i butiker men även på Kristna skolan, speciellt under årets skolfest. Såg ni rektorn? Som att han klev ur en musikvideo med Will Smith.

Och festen, vilken fest vi hade. En härligt solig dag på vår skola med uppträdanden, aktiviteter, tävlingar och försäljning av underbart gott fika av klass 8.

Efter förra årets fest som skedde inomhus så gjorde “Sumobrottningen” en uppskattad återkomst och äntligen kunde alla elever och besökare vara med och heja under den “livsviktiga” och “allvarliga” bandymatchen mellan lärare och klass 9.

Ja mycket blev bättre i år. Till exempel återinfördes pris för bäst utklädda lärare OCH den nya kategorin pris för bäst utklädda förälder infördes. Föräldrar som klädde ut sig: bra jobbat och tack! Det gemensamma engagemanget för dagen från elever, lärare och föräldrar gjorde nog denna fest till den bästa skolfesten hittils!

Insamlingen till Love Linn blev hela 26 784kr! Ett stort tack till alla elever som samlat in pengarna och ett stort grattis till klass 2, 4 och 7 som vann insamlingen för sitt stadie.

Här nedan kan ni se några utvalda bilder från dagen.